Az autókölcsönzés annyiban speciális üzletág, hogy a cégek nem engedhetik meg maguknak, hogy a többnyire nagy értékű autók kihasználatlanul álljanak, amortizálódjanak.

Válaszlépésként a legtöbb vállalat a flotta csökkentésébe kezdett, a már megrendelt, de még le nem gyártott kocsikat visszamondják, a már raktáron lévők átvételének ütemezéséről pedig egyeztetnek a beszállítókkal. A használt autókat is megpróbálják eladni. És próbálkoznak azzal is, hogy az autókat átmeneti időre szóló ajánlattal vállalati ügyfeleknek adják bérbe. Az autókölcsönzők - a taxisokhoz hasonlóan - minden kiadás után fertőtlenítik az autót.

A probléma jellege - vagyis a drasztikus keresletcsökkenés miatt - nem megoldás a cégeknek a bérleti díjak folyamatos csökkentése sem, bár minden cégnél elkerülhetetlennek tartják az árak visszaesését. Ugyanakkor a legtöbben nagyobb megrendelések esetén rugalmasabban adnak kedvezményeket.

Ezt pedig Sződi János szerint ezt saját hatáskörben már nem tudják árpolitikával, költségcsökkentéssel vagy hatékonyságnöveléssel kezelni, ezért fontosnak tartaná, ha az ágazat is bekerülhetne a járulékcsökkentéssel támogatott szektorok közé.